Radny Koalicji Obywatelskiej twierdzi, że prezydent zbudował sobie bizancjum w czasie pandemii, cięć i podwyżek.
– Mleko się rozlało. Cieszyliśmy się, kiedy udało się odwieść prezydenta od planu zakupu służbowej limuzyny, w pandemii i kryzysie, a on te wszystkie pieniądze przeznaczył na remont gabinetu. W czasie, gdy wszyscy odczuwamy bolesne cięcia oraz doświadczamy bezwzględnych i licznych podwyżek, kiedy każe się nam zacisnąć zęby i przetrwać ten trudny czas, tworzy się takie, a nie inne bizancjum
– mówi Dariusz Grodziński. Obiecuje też, że dokładnie sprawdzi okoliczności samej modernizacji.
– Musimy sprawdzić, co stało się z pięknymi i dostojnymi meblami, które świadczyły o dostojeństwie urzędu prezydenta tego wspaniałego miasta. Musimy też posprawdzać poszczególne elementy zakupowe, ponieważ kiedy czytam kwotę 6 tysięcy zł za dywan, to muszę się upewnić, że nie zachodziły tam mechanizmy, które w samorządzie nigdy nie powinny mieć miejsca
– dodaje radny.
Prezydent w oświadczeniu wyjaśniał, że pomieszczenie nie było remontowane od kilkunastu lat i wymagało już modernizacji, a koszty wynikają z zabytkowego charakteru siedziby władz miasta.
— Meble w gabinecie prezydenta miasta wymienione zostały po raz ostatni w latach 1998 – 2002. Pomieszczenie to nie było remontowane od co najmniej kilkunastu lat. Miejsce pracy włodarza miasta, w którym odbywają się spotkania z udziałem gości krajowych i zagranicznych, było w bardzo złym stanie. Przed remontem na ścianach pojawiały się zacieki, odklejała i odbarwiała się tapeta, przy oknach odpadały części tynku, w bardzo złym stanie były: parkiet, drzwi wejściowe i ościeżnice
- czytamy w oświadczeniu prezydenta Krystiana Kinastowskiego.
Na modernizację wydano ok. 200 tysięcy zł. Samo wyposażenie z meblami to koszty rzędu 144 tysięcy zł.
Gabinet wyposażono w:
- stół konferencyjny o wymiarach 3,5m x 1,10 m wg projektu -1 szt., 15.500,00 zł netto,
- lustro w ramie drewnianej o wymiarach 3,0 m x 2,56 m wg projektu -1 szt., 4.300,00 zł netto;
- konsola o wymiarach 1,20 m x 0,45 m x 0,80 wg projektu -1 szt., 3.800,00 zł netto,
- zabudowa biblioteczna (witryna/regał) o wymiarach 3,0 m x 1,20 m x 0,45 m wg projektu -1 kpl., 28.000,00 zł netto,
- rolety okienne wg projektu - 3 kpl., 8.400,00 zł netto,
- krzesła - 14 sztuk., 19250,00 zł netto,
- fotel biurowy -1 szt., 3.227,00 zł netto,
- stolik kawowy -1 szt., 2.620,00 zł netto,
- stolik pomocniczy -1 szt., 780,00 zł netto,
- sofa -1 szt., 10.195,00 zł netto,
- fotel - 2 szt., 12.520,00 zł netto,
- lampa biurkowa -1 szt., 720,00 zł netto,
- dywan -1 szt. o wymiarach 3,0 m x 4,0 m, 4.850,00 zł netto,
- dywan -1 szt. o wymiarach 3,0 m x 2,0 m, 2.550,00 zł netto,
- zegar ścienny -1 szt., 700,00 zł netto,
- kosz na śmieci -1 szt., 270,00 zł netto.
W gabinecie prezydenta miasta wykonano następujące prace:
- usunięcie starych tapet ze ścian;
- dwuwarstwowe gładzie gipsowe na ścianach i sufitach ze wzmocnieniem siatką i gruntowaniem powierzchni;
- obudowa z płyt gipsowo-kartonowych;
- cyklinowanie i dwukrotne lakierowanie parkietu drewnianego wraz z wymianą listew podłogowych i progów;
- renowacja skrzydeł drzwiowych i wymiana osłon grzejników;
- montaż listew dekoracyjnych (sztukaterii);
- dwukrotne malowanie ścian i sufitów;
- przyklejenie tapety;
- demontaż i ponowny montaż opraw oświetleniowych;
- demontaż i ponowny montaż puszek i odgałęźników, gniazd i łączników.
Burzę wywołały zdjęcia odmienionego gabinetu, które do internetu wrzucił jeden z wykonawców. Urząd miasta o remoncie do tej pory w ogóle nie informował, choć modernizacja zakończyła się w połowie grudnia 2020.