To działania mające na celu usunięcie pojazdów, które zagrażają bezpieczeństwu lub utrudniają ruch. Mowa o wrakach. W 2024 roku Straż Miejska Kalisza przyjęła ponad 130 zgłoszeń dotyczących porzuconych pojazdów. Wszystkie zgłoszenia były sprawdzane. Zgodnie z przepisami municypalni mogą usunąć taki pojazd, gdy znajduje się on na drodze publicznej.
Jeżeli pojazd jest od dłuższego czasu nieużywany, nie posiada stosownych dokumentów, zagraża bezpieczeństwu mieszkańców, to tutaj funkcjonariusze Straży Miejskiej mogą podjąć decyzję o odholowaniu takiego pojazdu – mówi nam Agata Dybioch, rzecznik kaliskich municypalnych.
I tak w minionym 2024 roku – odholowano 9 takich pojazdów.
Natomiast w przypadku pozostałych zgłoszeń przeprowadzono działania, dzięki którym dotarto, chociażby do właścicieli, czy użytkowników pojazdów, aby ci we własnym zakresie poprawili wygląd samochodu bądź go usunęli – dodaje Agata Dybioch.
Numer alarmowy do Straży Miejskiej to 986.
Polecany artykuł: