Własne konto w banku i karta płatnicza to wygodne rozwiązanie, którego nie trzeba się bać i coraz więcej osób starszych przekonuje się do takich form płatności. Jednak nie wszyscy
– Z 755 tysięcy osób pobierających świadczenia w Wielkopolsce, już 566 tysięcy otrzymuje je na rachunek bankowy. Pozostali nadal niestety oczekują listonosza. Wynika to w dużej mierze z niewiedzy, jak korzystać z rachunku bankowego, a szczególnie z bankowości elektronicznej
– mówi Marlena Nowicka, rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce.
Dlatego teraz ZUS chce przekonać do bankowości elektronicznej tych seniorów, którzy nadal czekają, aż to listonosz przyniesie im ich pieniądze. W akcji „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo” ZUS przekonuje, że własne konto – i karta płatnicza – to dużo lepsze i bezpieczniejsze rozwiązanie.
– Chcemy, aby nasi klienci nie narażali się na kradzież, oszustwa oraz zakażenie, a wychodząc do sklepu używali karty płatniczej. Rachunek bankowy, szczególnie w czasie pandemii, jest bezpieczny i wygodny, a otrzymywanie świadczeń z ZUS na konto w banku, pozwala na bezpieczny do nich dostęp
– dodaje Marlena Nowicka.
ZUS podkreśla, że posiadając konto w banku, mamy kontrolę nad naszymi finansami, a pieniądze są bezpieczne.